Наприклад, 08.10.2026
Наприклад, 08.10.2026
Наприклад, 08.10.2026
Наприклад, 08.10.2026
Наприклад, 08.10.2026

До уваги платників рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України

Інформація від: 
Головне управління ДПС у Полтавській області

Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що з 1 липня 2024 року набрав чинності Закон України від 21 травня 2024 року № 3721-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України «Про електронні комунікації» щодо рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України» (далі – Закон), який суттєво вплинув на порядок справляння рентної плати за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України (далі – Рентна плата) протягом бюджетного року. 

Законом, зокрема, внесено такі зміни: 

  • підставою для користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України, окрім відповідних ліцензій та дозволів, визначено присвоєння радіочастоти (згідно з витягами з реєстру присвоєнь) для потреб мовлення, отриманого постачальником електронних комунікаційних мереж та/або послуг для надання послуг власнику ліцензії на мовлення, а також для загальних користувачів; 
  • визнано не платниками Рентної плати користувачів суднових станцій, що встановлені на борту судна, що звільняє таких користувачів від обов’язків нарахування та сплати податкових зобов’язань з Рентної плати; 
  • переглянуто розмір ставок Рентної плати; 
  • змінено порядок застосування підвищувальних та понижувальних коефіцієнтів до ставок Рентної плати; 
  • вдосконалено порядок обміну інформацією з Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку; 
  • скорочено термін вжиття заходів контролюючим органом згідно із законодавством до платників Рентної плати, якими не сплачено або сплачено в неповному обсязі податкові зобов’язання з Рентної плати, з шести до трьох місяців. 

Зміна ставок Рентної плати та припинення застосування коефіцієнтів до них відбуватиметься не одномоментно, а у послідовності, наведеній у таблиці: 

Звітні податкові періоди 2024 року 

квітень 

травень 

червень 

липень 

серпень 

вересень 

жовтень 

листопад 

припинення воєнного стану 

Граничний термін подання звітності 

20.05.2024 

20.06.2024 

22.07.2024 

20.08.2024 

20.09.2024 

21.10.2024 

20.11.2024 

20.12.2024 

… 

Особливості визначення податкових зобов’язань з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України 

застосовуються ставки, передбачені статтею 254 Податкового кодексу України, з урахуванням понижувальних та підвищувальних коефіцієнтів 

застосовуються ставки, визначені підрозділом 93 розділі XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України,  з урахуванням понижувальних та підвищувальних коефіцієнтів 

застосовуються ставки, визначені підрозділом 93 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України,  з урахуванням підвищувальних коефіцієнтів 

Зазначені зміни сприятимуть: 

  • збільшенню внеску підприємств галузі до бюджету; 
  • підвищенню поінформованості контролюючого органу щодо переліку платників Рентної плати;
  • підвищенню дисципліни у частині виконання обов’язків платників Рентної плати; 
  • звільненню (додатково до існуючих) від справляння Рентної плати суб’єктів, що використовують радіочастоти для забезпечення безпеки на річковому транспорті. 

Звертаємо увагу, що у випадку допущення помилок у податковій звітності (що цілком можливе в умовах зміни законодавства) відповідно до п.п. 69.38 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу платники Рентної плати мають право уточнити такі податкові зобов’язання шляхом подання уточної податкової декларації з рентної плати без нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених п. 50.1 ст. 50 Кодексу, та пені. 

 

Головне управління ДПС у Полтавській області