Наприклад, 16.06.2022
Наприклад, 16.06.2022
Наприклад, 16.06.2022
Наприклад, 16.06.2022
Наприклад, 16.06.2022

Фінансовий контроль

ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ

З 01.12.2021 набув чинності наказ Національного агентства з питань запобігання корупції 23.07.2021  № 449/21 «Про затвердження форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» згідно з яким, затверджено:

Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон) декларація заповнюється та подається особисто суб’єктом декларування шляхом заповнення відповідної електронної форми після автентифікації у власному персональному електронному кабінеті у Реєстрі.

щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону (щороку, після припинення діяльності (після звільнення)) у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Якщо особа, яка припинила здійснення діяльності, до завершення визначеного Законом строку подання щорічної декларації знов починає здійснення діяльності, вона подає щорічну декларацію як особа, яка продовжує здійснювати діяльність. Щорічна декларація (після звільнення) у такому випадку не подається;

декларація при звільненні - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону - не пізніше 30 календарних днів з дня припинення діяльності.

Така декларація подається за період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб’єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду, яким є останній день здійснення діяльності.

Декларація при звільненні не подається у таких випадках:

  • особа, яка припинила здійснення діяльності на одній посаді, продовжує здійснювати діяльність на іншій посаді;
  • особа, яка припинила здійснення діяльності, упродовж 30 календарних днів з дня припинення діяльності знову розпочала здійснення діяльності.

Втрата статусу суб’єкта декларування у зв’язку із внесенням змін до закону або статусу юридичної особи публічного права не вважається припиненням діяльності та не зобов’язує особу подавати декларацію будь-якого виду;

декларація кандидата на посаду - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому особа подала заяву на зайняття посади, якщо інше не передбачено законодавством, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Декларація кандидата на посаду подається до призначення або обрання особи на відповідну посаду, якщо інше не передбачено законом.

Якщо особа подала щорічну декларацію за минулий рік, декларація кандидата на посаду за цей період не подається.

Упродовж семи днів після подання декларації суб’єкт декларування має право подати виправлену декларацію, але не більше трьох разів.

 

СТОСОВНО ДОДАТКОВИХ ЗАХОДІВ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ СУБЄКТІВ ДЕКЛАРУВАННЯ

Статтею 52 Закону передбачено, що у разі відкриття суб’єктом декларування або членом його сім’ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента відповідний суб’єкт декларування зобов’язаний у десятиденний строк письмово повідомити про це Національне агентство у встановленому ним порядку, із зазначенням номера рахунка і місцезнаходження банку-нерезидента.

  • Порядок інформування Національного агентства з питань запобігання корупції про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції затверджені наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 23.07.2021 № 451/21.

Валютний рахунок – будь-який рахунок суб’єкта декларування або члена його сім’ї, відкритий в установі банку-нерезидента в будь-якій валюті.

Установа банку-нерезидента – юридична особа-нерезидент будь-якої організаційно-правової форми, яка є банком, її відокремлені підрозділи (філії, відділення), що створені і діють відповідно до законодавства іноземної держави та з місцезнаходженням за межами України.

Необхідність відкриття таких рахунків може виникнути у разі:

  • придбання нерухомості за кордоном;
  • оплата товарів або послуг;
  • оплата навчання у закордонних ВУЗах;
  • початок сезону на курортах, де необхідно оформлення віз з відкриттям рахунків у банку.

У разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (з 01.01.2022 прожитковий мінімум для працездатних осіб 2481 грн. х 50 = 124 050 грн.), зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку зобов’язаний повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.

  • Форма повідомлення про суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування та Порядок інформування Національного агентства з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування, затверджені наказом Національного агентства з питань запобігання корупції затверджені наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 23.07.2021 № 450/21.

Положення статті 52 Закону України «Про запобігання корупції» застосовуються до суб’єктів декларування, які є службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків

Примітка. Під службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, в цій статті розуміються особи, посади яких частиною першою статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" віднесені до першої - третьої категорій (голова обласної ради, перший заступник голови обласної ради, заступники голови обласної ради, керуючий справами виконавчого апарату обласної ради).

Переліком посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків, затвердженим рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 17.06.2016  № 2 (із змінами), також передбачено посаду голови постійної комісії з питань бюджету обласної ради (у разі коли депутат працює у раді на постійній основі).

Для депутатів місцевих рад інформування НАЗК про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента та повідомлення про суттєві зміни у майновому стані  чинним законодавством не передбачено.