У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що за результатами проведеної фактичної перевірки платника щодо дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про обіг підакцизних товарів, норм чинного законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), вимог законодавства щодо встановлених державою фіксованих цін, граничних цін та граничних рівнів торговельної надбавки (націнки). За результатами складено акт, на підставі якого прийнято податкові повідомлення-рішення, відповідно до яких до платника застосовано штрафні санкції у розмірі 868,16 тис. гривень.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Судом взято до уваги наступні доводи контролюючого органу, з урахуванням висновків Верховного Суду, викладених у постановах від 07.02.2№ 280/6422/22, від 26.04.2024 у справі № 420/9909/23.
Якщо правовою підставою для проведення перевірки є відповідний підпункт пункту 80.2 статті 80 ПК України, якій містить лише одну фактичну підставу для цього, то зазначення у наказі лише цього підпункту без розкриття його змісту та деталізації обставин не є істотним недоліком наказу, який давав би підстави вважати його протиправним.
Особа, в присутності якої проведено фактичну перевірку платника не висловлювала жодних заперечень та не надавала пояснення, що вона не має жодного відношення до позивача, що позивач на момент проведення перевірки не здійснює господарської діяльності, що товар описаний в ході перевірки належить не позивачу, а іншій особі. При цьому у матеріалах справи відсутні докази акта/актів приймання-передачі приміщення, орендної/суборендної оплати за приміщення або право власності на приміщення та інші докази, які підтверджували б, що окрім платника господарську діяльність здійснюють також інші суб'єкти господарювання у магазині.
Разом з тим, під час проведення фактичної перевірки платника, суб’єктом господарювання не забезпечено ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації згідно опису товарних запасів, складеного контролюючим органом та на які не надано жодних документів про їх облік чи походження на загальну суму 865256,00 гривень. При поданні позову та у ході судового розгляду позивачем наведені документи також не надані. Ненадання під час проведення перевірки документів, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу, визначено самостійною підставою для застосування штрафної санкції, передбаченої ст. 20 ЗУ № 265/95-ВР.
Слід зазначити, здійснення контрольної закупки (контрольної розрахункової операції) за рахунок власних коштів працівників податкового органу є формальним порушенням процедури, яке не може мати наслідком скасування правильного по суті рішення, оскільки таке процедурне порушення не призвело б до наявності іншого рішення суб`єкта владних повноважень за умови дотримання ним передбаченої законом процедури його прийняття і не нівелює обов`язку платника податку нести відповідальність за вчинене ним порушення податкового законодавства.
Таким чином, оформлення декількох правопорушень в одному податковому повідомленні-рішенні не призводить до його протиправності з огляду на те, що зі спірного податкового повідомлення-рішення можливо встановити його зміст та в матеріалах справи наявний розрахунок податкового повідомлення-рішення.
Зазначені доводи Головного управління ДПС у Полтавській області призвели до ухвалення Полтавським окружним адміністративним судом від 03.07.2025 по справі № 440/9391/24 рішення на користь податкового органу.
Головне управління ДПС у Полтавській області